El 59,6% de la població espanyola d’entre 16 i 74 anys va comprar per Internet en els tres mesos anteriors a l’enquesta de 2025, 2,9 punts més que un any abans, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
“El 24/7 no consisteix simplement a obrir més hores, sinó a eliminar una barrera que durant dècades ha condicionat la relació entre el consumidor i el comerç. La tecnologia permet que una botiga estigui disponible quan realment es necessita, sense que això impliqui mantenir una estructura operativa convencional durant les 24 hores”, explica Clàudia Puig, CEO de BIG FISH.

7 de setembre, 2026. – La tecnologia està transformant el concepte tradicional d’horari comercial. La digitalització, l’automatització i la intel·ligència artificial permeten cada vegada a més negocis ampliar la seva disponibilitat i mantenir els seus espais de venda operatius més enllà de les franges horàries convencionals. El resultat és un nou model de comerç en el qual l’obertura deixa d’estar limitada pel rellotge i s’adapta a uns consumidors que demanden cada vegada més immediatesa, flexibilitat i accés a productes i serveis en qualsevol moment del dia.
El canvi respon també a una transformació en els hàbits de consum. El 59,6% de la població espanyola d’entre 16 i 74 anys va comprar per Internet en els tres mesos anteriors a l’enquesta de 2025, 2,9 punts més que un any abans, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Al mateix temps, el comerç electrònic va aconseguir a Espanya una facturació de 114.800 milions d’euros durant 2025, un 20,6% més que l’any anterior, segons les últimes dades publicades per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
Aquestes dades evidencien que el consumidor està cada vegada més habituat a accedir a productes i serveis independentment de l’hora. Aquesta expectativa comença a traslladar-se també al comerç físic, on els models 24/7 permeten respondre a compres imprevistes, necessitats d’última hora o consumidors els horaris dels quals no encaixen amb els dels establiments convencionals.
De l’horari d’obertura a la disponibilitat permanent
L’avanç de les botigues autònomes representa un dels exemples més clars d’aquesta transformació. Sistemes d’identificació digital, càmeres, sensors, intel·ligència artificial i mitjans de pagament automatitzats permeten controlar l’accés, registrar els productes adquirits i completar la compra sense necessitat que hi hagi personal atenent l’establiment de manera permanent.
Aquest canvi està afavorint l’aparició de nous punts de venda en ubicacions on la demanda no es concentra necessàriament dins de l’horari comercial tradicional. Estacions de servei, aeroports, zones de pas o espais d’alta mobilitat són alguns dels entorns on aquests formats poden trobar una oportunitat per a captar consum en franges fins ara menys explotades. BIG FISH, iniciativa de Grup Moure, és un dels projectes que està aplicant aquest model al retail físic.
“El 24/7 no consisteix simplement a obrir més hores, sinó a eliminar una barrera que durant dècades ha condicionat la relació entre el consumidor i el comerç. La tecnologia permet que una botiga estigui disponible quan realment es necessita, sense que això impliqui mantenir una estructura operativa convencional durant les 24 hores”, explica Clàudia Puig, CEO de BIG FISH.
La principal oportunitat per a les empreses està a replantejar l’ús d’espais i ubicacions que fins ara tenien una activitat limitada a determinades franges horàries. Estacions de servei, aeroports, hotels, àrees de descans o espais de treball concentren fluxos d’usuaris que no sempre coincideixen amb l’horari comercial tradicional i poden convertir-se en nous punts de venda. La tecnologia permet així allargar la vida comercial d’aquests espais, aprofitar franges fins ara infrautilitzades i augmentar el rendiment d’una mateixa ubicació sense necessitat d’ampliar la seva superfície.
“Estem passant d’un model en el qual el consumidor havia d’adaptar-se a l’horari del negoci a un altre en el qual és el negoci el que s’adapta al moment de consum. Aquesta flexibilitat pot ser especialment rellevant en ubicacions amb trànsit durant tot el dia, perquè permet aprofitar hores que fins ara tenien un potencial comercial limitat”, afegeix Puig.
Més enllà d’ampliar l’horari, el veritable canvi està en la possibilitat de fer més productius els mateixos espais i actius. L’automatització permet estendre el seu funcionament sense traslladar necessàriament el model de costos d’una botiga convencional a totes les hores d’obertura. El següent repte per al retail serà determinar en quines ubicacions i categories de producte existeix suficient activitat perquè el model 24/7 no sigui només una qüestió de disponibilitat, sinó també una oportunitat de creixement rendible.
Sobre Grup Moure
Grup Moure és un grup empresarial fundat fa 30 anys amb presència en el sector energètic i carwash, la capacitat d’innovació del qual i adaptació li ha permès diversificar-se cap a nous mercats. Actualment, engloba a les empreses Elefant Blau, Autonetoil, Washnet, BIG FISH, Techtail i Kumbra Yachts.
Elefant Blau, amb més de 30 anys d’experiència és pionera a Europa en la rentada de vehicles a alta pressió, destacant pels seus sistemes exclusius, eficients i sostenibles; Autonetoil és una xarxa de gasolineres que compta amb 28 centres a nivell nacional; Washnet, està especialitzada en el disseny, fabricació, instal·lació i manteniment de centres de rentada i solucions modulars 100% personalitzables; BIG FISH, desenvolupa botigues intel·ligents pròpies que transformen l’experiència de compra, mentre que Techtail, ofereix tecnologia perquè marques i retailers creïn les seves pròpies botigues intel·ligents. Kumbra Yachts, per part seva, està especialitzada en el disseny i comercialització d’embarcacions day boat d’alta gamma amb els seus models Kumbra 34, Kumbra 36 i Kumbra 43.
Si t’interessa tenir més informació sobre Grup Moure, sol·licitar disponibilitat per a concertar entrevista amb algun dels seus portaveus o tens qualsevol consulta relacionada amb l’empresa, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres:
Marga Cañellas / Laura Sali Pérez
+ 34 689 688 822 / + 34 667 656 269
Departament de Comunicació


